2010-12-26 ? 23:06:55

Svar

Isabel om Kategorier: haha då dom där barnen höll på och jagade med vattenpistoler !;)
Svar: Hahaha, den dagen var typ bästa dagen, åh asså gud vad fina bilder vi fick :) Haha och dom där ungarna asså, vi bara kuta och så kom lillis och kolla fett snett på oss. :D
... om Dags för flytt :):
1. Stockholms mark
2. Den ÄR till salu, ej såld
3. Stallet är inte godkänt för att ha hästar i, för små boxdörrar och stallgångar, dålig ventilation främst.
Svar: ÅÅÅÅÅH GUD TACKFÖR ATT DU SA DET :D Det kändes så himla viktigt! Nu ser ni alla bloggläsare, jag skrev FEL, såhär ska det vara så nu vet ni det!!!!!!..
.
Millan om Mer om min Julafton: Jag förstår faktiskt intr vad du är så arg över. Vi sa till dig att personalen inte kommer att hämta dina hinkar i omklädningsrummet. Men du ställde in dom där ändå.
Och jag tror thea överlever om hon inte får sin hink, det är ju höt som är det viktiga.. Om du prövade att ha stalltjänst/jobba i stall, skulle du själv inse att det går faktikt inte att 25 hästar ska ha sina grejer på 25 olika ställen. Spec. Inte om man vill ha ut hästarna innan lunch...
Svar: Sina hinkar. Om stallägaren tycker det är okej att hinkarna är i värmerummet för att min häst inte ska få en isklump till frukost, då ska dom som jobbar bara sköta sitt jobb! Dessutom hade hon vägrat fodra höt en annan gång för att jag inte hade hunnit knyta upp påsarna. Och då är det dax att säga till för min häst ska ha sin mat!!! Jag betalar för service och då ska jag få den. Jag skiter om min häst "överlever", hon ska få den energi hon behöver, jag tycker min häst ska komma i första hand. Och jag har jobbat i stall med ca 30 hästar där jag skulle både dela ut hö, fodra, mocka och sopa gångarna innan utsläppet, och jag hann i god tid innan lunch.
Jag kan förstå att det är kan vara jobbigt ibland, men hästens välbefinnande går före din bekvämlighet. Har jag gjort något fel så vill jag gärna ha reda på det, men hästen ska inte behöva lida!
.
- om Dags för flytt :): ska du fortsätta rida på enskede nu när du har egen häst? :)
Svar: Den frågan kan jag faktiskt inte svara på just nu. Låt säga såhär: Ämnet är under diskussion. Jag vill rida kvar, men det är inte jag som betalar.
Kommentarer
Millan

Jag håller med om att dom ska göra sitt jobb, men deras jobb är inte att leta efter dina hinkar och knyta upp påsar.

Stallägaren tycker Inte det är okej att du har dina hinkar någon annan stans ... Jag förstår att du inte vill ge en is klump till frukost, men byt foder under vintern och om du fort. vill/behöver ge blött, gör iordning den när du kommer och fodra innan du går.



Du säger att hästen ska gå i första hand, jätte bra. Men har du inte tänkt på hur mycket mer tid personalen kommer få lägga på din häst (om du får som du vill), som i sin tur leder till att alla andras hästar tex får komma ut senare...



Och jag betalar oxå det gör vi alla, så den grejen kan du lägga ner ....



Kan du inte bara ta och tagga ner attityden "kan och vet bäst själv" och istället lyssnar på dom råd som kommer (tex från den som inte fodrade dina hinkar)

2010-12-27 @ 09:17:04
Pernilla

Varför är du så oförskämd? Du borde verkligen lägga dig till med lite mer ödmjukhet. Hur länge har du haft häst? Hur mycket kan du egentligen? Tre täcken på Thea! Varav det yttersta är så tungt så jag skulle inte bli förvånad om hon får ont i ryggen av det. Jag LOVAR dig att hon inte skulle frysa ens med hälften av den mängd täcke du har på henne. Läs på lite mer och lär dig lite mer innan du kommer och slänger käft!

2010-12-28 @ 16:39:15
URL: http://hastliv.blogspot.com
Johan Asplund

bara för att i all välmening lägga lite saker tillrätta:

Ebba har haft egen häst i 8 år, instruktionerna med tre täcken har inhämtats från förre ägaren och det känns gendomligt om vi inte skulle följa dom råden och i ställer börja lyssna på okända eller kända personer, som inte känner denna häst eller har redovisat särskillt mycket kunnande. Den enkla regeln att hästen välbefinnade går först verkar inte ha nått fram till alla. Om man har synpunkter på detta, skall jag gärna komma och berätta vad jag tycker om att vår investering inte får mat. Det går utmärkt bra att kritisera Ebba om hon gör fel men inte på bekostnad av hästen. Och alla sådan disksussioner tycker jag kan tas i ett annat forum en detta, eftersom det är Ebbas tankar om livet i allmänhet. Uppfostarn sköter vi föräldrar om.

2010-12-29 @ 13:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: