2010-12-25 ? 00:05:33

Mer om min Julafton

Kanske ska berätta lite mer om dagen istl för bara julklapparna.
Dagen började med julfrukost på enskede. Skulle ha varit där kl 6, men sl trafiken är ju som den är så.. Det ble väl vid 6.30 eller något.
.
Det var väldigt mysigt. Eftersom jag har varit på gotland eller utomlands varje jul så har jag ju inte kunnat vara med på frukosten. Vi satt iallafall längs ett långbord mitt i stallgången och sjöng julsånger sådär litehalvfalskt och åt julgodis. Jag satt mest och snacka med frida om lite random saker, bla att vi måste htta en till deltagare till KM så det blir fler placerade :o
.
Sen så hämtade pappa mig och vi drog till Thea. Där var det en jäkla surkärring (!!!!! fem utropstecken) som hade låtit bli att fodra thea för att hon hade åsikter om vart theas hinkar skulle stå. Stackars ponny, denna människa kan inte vara en särskilt god djurvän. Hon hade väldigt mycket åsikter verkade det som, vilka var totalt oviktiga eftersom hon ska sköta sitt jobb.
bebis
Jag red iallafall på stora volten i snön. På mitt " schema " stod det : Ridhuset, 25 min skritt - 25 min trav. Nu kanske det blev: Stora volten (snö),15 min skritt - 10 min trav - 10 min galopp. Men det blev nog ungefär samma belastning så får jag ta ridhuset imorgon istället :)
Jag red henne i en låg, lång form och red för ovanlighetens skull med hackamoor vilket hon verkade trivas med, blev dock lite tung i handen. Men om jag skulle rida mer på det så att jag kan bettet mer så tror jag det skulle funka grymt bra med det i dressyren emellanåt. (som man brukar säga - ett bett per dag)
.
Sen så var det Lunch med släktingar hemma hos mina kusiner, vilket var kul :)
.
Och till sist, hemma, Kalle Anka, Karl-Bertil Jonsson och Julklappar :D
Kommentarer
millan

Jag förstår faktiskt intr vad du är så arg över. Vi sa till dig att personalen inte kommer att hämta dina hinkar i omklädningsrummet. Men du ställde in dom där ändå.

Och jag tror thea överlever om hon inte får sin hink, det är ju höt som är det viktiga.. Om du prövade att ha stalltjänst/jobba i stall, skulle du själv inse att det går faktikt inte att 25 hästar ska ha sina grejer på 25 olika ställen. Spec. Inte om man vill ha ut hästarna innan lunch...

2010-12-26 @ 01:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: