2011-05-20 ? 07:48:00

TR om märken

Jag hörde just från några andra bloggar att följande står om märken/reklam på ridutrustning på tävlingar i TR:
.
Identifiering/märke av klädestillverkare får bara förekomma en gång per klädesplagg och ej större än 3 cm².
.
Detta betyder alltså att märket på ens märkeskläder ej får vara större än 3 kvadratcentimeter på tävlingar, och att märket inte får finnas två gånger. Vilket i sin tur innebär att bla Scapa schabraken, John Whitaker hjälmen, Tretorn Advance stövlarna, GPA hjälmen och mycket mer är förbjudet.
Regeln är tydligen ny.
.
Detta är som jag har uppfattat det, dock blev jag fundersam om hjälmar och sånt räknas som klädesplagg, men det gör det säkert..
.
När jag läste 3 cm², så vare ju "okej, där rök all min ridurustning".
Jag blir så himla irriterad över sånna här saker, visst att det är en märkesfixerad sport. Men so what, för dom flesta är det inte bara en sport utan också en livsstil. Och ska man hålla på och förbjuda mode på tävlingsbanorna? Helt sjukt. Jag kommer iallafall fortsätta bära precis vad jag vill.
.
Kommer ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: