2011-05-30 ? 13:58:28

Lite prov och så

Åh, jag är supersugen på att blogga, har massor med intressanta och läsvärda inlägg på G. Men nej, jag ska hålla mig och Inte publicera dom här, utan vänta tills nya bloggen är klar.
Så jag har gjort en lista på inlägg jag ska skriva, jesus, det är typ 20 inlägg haha. Men ni får nöja er med vardagsinlägg här istället :)
.
Har dock kvar denna bloggen ifall att det inte skulle bli något med denna bloggen.
.
Dagen började med en redovisning i Engelska, hade med mig Thea till lektionen!
Redovisningen handlade såklart om henne och hennes skada. Så har jag lärt mig lite nya ord som
"carpus inflammation" - kapelledsinflammation,
"fetlock joint" - kotled,
"proximal phalanx" - kotben.
Visst är jag bra?
Så jag fick stå där och visa och berätta haha. Dock så blev det lite grodor som "you is" haha jag suger. Plus att Thea var Kaoz, knasponin ;)
.
Sen så fick vi tillbaka våra hästkunskapsprov, jag hade 28/30.
Hade missat lite på en fråga om vad avelsbokstav C innebar, hade bara skrivit att hingstens avkommor var otillfredställande och inte att den togs ur avel. Så där fick jag bara 0,5/1.
Sen så hade jag skrivit att en halvstrumpa var en kvartsstrumpa (det såg ut som det på bilden) och att en nosbläs var en snopp på hästens tecken. I suck :)
.
Sen skulle man skriva om hingstval och jag fick bara "bra" på den eftersom jag hade glömt att räkna in att hingsten Don Romantic hade dålig fertilitet, och att detta kunde innebära att det vägde över till att välja hingsten Floricello istället till stoet Azpasia :)
.
Men men jag är nöjd :)
vackrast :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: