2011-01-13 ? 10:28:52

Bollerup

Hej svej! Är fortfarande sjuk!
.
Men nu tänker jag berätta det som jag skrev om i det här och det här inlägget för er som inte redan vet det.
.
På söndag flyttar jag till skåne!!! :D :D :D
Jag ska gå ridgymnasium på Bollerup där, tar självklart med mig Thea. Linjen som jag ska gå är Np-Nv-häst. Alltså lite naturbruk, fullständig naturvetenskaplig behörighet och en massa häst- och ridkurser.
Anläggningen är bra, 4:a ridhus, 20x40, 20x60, 20x60 och 20x80, plus utebanor. Det fins klinik och hovlagare där. Det finns ca 250 hästar på anläggningen, varav 90 är privathästar.
Plus att det är grymt vackert.
.
Jag fick välja mellan bollerup och flyinge (fick erbjudande om att börja från båda), och hörde mig för på olika håll, tror inte jag träffade en enda som sa att flyinge var bättre. Enligt en person fick de på flyinge rida en halvtimme i veckan eftersom det var hästbrist, hmm. Men sen så var man ju tvungen att stalla upp hästen på att stall utanför flyinge om man ville ha egen, sjukt jobbigt. Plus att gymnasieeleverna bara har tillgång till ett ridhus. Strömsholm var inte ens ett alternativ då man har dålig behörighet eftersom man bara läser kärnämnen och hästkurser.
.
Nä nu jävlar vad jag ska blogga mycket :D
Lite stämningsbilder:





Kommer nog skriva ganska mycket om det här nu, haha. Har ni några frågor så säg till :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: