2011-01-08 ? 21:14:29

Detta fält måste fyllas i

Hejs! Haha sorry för att jag inte bloggade iallafall igår. Nu lovar jag att jag ska börja blogga supermycket, minst 2 inlägg, med 3 inlägg som mål varje dag!
.
Igår Fredag så tömkörde jag Thea. Det gick bra först i skritten och hon flyttade jättebra. Men sen så gick hon emot supermycket i traven, och eftersom jag inte är sådär jättebra på att tömköra och jag kunde inte låta henne gå så hemskt som hon gick så flyttade jag ner tömmarna på en lägre ring eller läge (eller vad man nu ska säga) på gjorden. Då gick det lite bättre men hon fick inte den där fina höga formen utan blev snarare lite framtung, så att få mer uppförsbacke i henne får jag jobba mer med när jag rider.
.
Sen på kvällen så hade vi gäster, vi smällde lite smällare från nyår varpå en raket flög rakt in i mig och smällde, fett läskigt!
Så då gick vi in och såg Monty Pythons The Holy Grail, den äger! :)
.
Idag så red jag ut i 1h och 20 min på Thea, hon var superpigg och gjorde små glädje skutt hela tiden lite random sådär. Många långa härliga galopper och så kom vi ut på en väg där det var plogat så då jobbade jag henne ordentligt med lite skänkelvikningar och så :) där gick hon super!
Sen så kom vi till ett ställe där det var sjukt djup snö! Typ nästan upp till Theas bogar. Men hon var så duktig och kämpade på :)
Kommentarer
Julia

2 inlägg om dan? my ass

2011-01-10 @ 01:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: