2011-01-07 ? 22:44:40

Förrgår, Går

Heloo! Sorry att jag inte hunnit blogga på ett tag.. :)
.
I Onsdags så åkte jag och Pappa ut till Thea, Jag typ red lite dressyr (vilket gick dåligt), och avslutade med att hoppa på ett 60 hinder och ta tillbaka för serpentiner mellan fett täta koner, skitsvår övning eftersom hon blir så pigg vid hoppning, sen medans pappa plockade undan materialet så dressyrjobbade jag henne lite igen, hon var jättespringig men tillslut blev hon superfin :)
.
I Torsdags vare programridning på enskede, LB:3. Redan när jag red fram var Zidane galet spänd, kunde knappt komma fram i trav utan att det blev rusa iväg i halvsken. Domaren var väldigt bra, hon gav en massa tips och sådär. Dock var det lite svårt att följa första ritten eftersom han var grymt spänd och det blev en massa missar, jag red ganska dåligt också, men men, har ju inte ridit honom på tre veckor :) Haha men det skönaste var nog första galoppen, typ direkt när jag fattade den så sköt han iväg och sparka bakut, och jag typ gjorde en krudelutt volt där helt plötsligt haha. Men på just den fattningen fick jag en fyra för att han sköt iväg och sen -2 för volten haha. Men fick iaf totalt 62kommanånting% på första ritten vilket jag absolut inte var värd. Sen så gav domaren mig en massa tips igen om hur jag kan göra när han blir sådär. Sen så skulle jag rida om och han kändes ganska bra men så kom av någon anledning nästa häst in och ställde sig utanför så zidane blev skiiitspänd och vägrade typ gå till den andra kortsidan haha, men det gick iaf lite bättre :) Dommaren tyckte att det var minst 3-4 procent bättre, 65-66% lixom, vilket inte stämde för vissa bitar då han lekte fågelskådare där -.- men andra saker var mycket bättre :) och jag lärde mig mycket!
Tack till Savannah som fotade!
Thea fick vila :)
.
Berättar om IDAG senare!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: