2011-01-12 ? 14:54:33

Behöver nog hjälp med rubrikerna

Hejs!
Igår så vare skola igen, men hade bara två lektioner, och slutade strax efter 12!
Sen så skoddes Thean, trots lite problem då hon som jobbade hade släppt ut hästen trots att vi hade skrivit att hon skulle vara inne. Hovslagarn ringde och sa att han skulle åka, för han får inte ta in hästen pga säkerheten. Och hon som hade släppt ut hästen vägrade ta in den. Tillslut så tog hon iallafall in den där "jävla hästen". Bra de.
En nyverkad hov och en hov som inte blivit verkad på minst 14 veckor. (Inte Theas, hahaha) Hästen ska verkas var 6-8 vecka.
.
Jag red ut ca 30 min på theisen och skritta, trava och galopperade lite i snön, dock var snön ganska hård och klumpig på sina ställen så det blev lite jobbigt för henne även i skritten. Hon var pigg och glad och bockade ingenting, duktig flicka!
.
Sen så red jag i dressyrspecialen på enskede också, hade självklart Zidane. Jag skulle egentligen rida i andra gruppen men Cajsa som också skulle ha Zidane var sen så jag fick rida i första istället. Zidane var fin och vi gjorde ganska så roliga övningar. Bla övergång mellan skänkelvikng och ökad trav. Han har förresten börjat flytta bra igen.
Zidane och jag i höstas, tror det var LB på 69% den gången.
.
Idag så är jag hemma från skolan eftersom jag är sjuk.. Men tror jag blir tvungen att åka ut till Thea iallafall eftersom jag inte hittat nån som kan ta henne. (har ioförsig bara frågat sofie..)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: