2011-01-10 ? 00:57:46

PCD borta mot Mälarhöjden

Guuud vilken rolig match idag, jag tror faktiskt alla var riktigt nöjda.
.
Precis som jag förutspådde så fajtades jag och Jossan om Picasso, haha, den var grymt fin. Jossan fick ta Cawat för hon är lite mer fighter än jag, plus att jag förmodligen hade blivit sur om jag inte fick Picasso och då hade min ritt gått åt helvete, haha. ;) Haha fyfan vad kul, det gick så bra för henne denna gången och förra så nu kommer hon få dom hemskaste hästarna varje gång ! Frida fick Bosse och Erica Mistral, veeem är bäst på att gissa!?!?!
.
Picasso var grymt fin och jättemjuk och lydig. Dock så kändes den seg i programmet och jag fick en dålig fattning och förlängde steglängden hände det ungefär ingenting på. Fick en 5a och den var när jag skulle korta upp, damn vad hästen gick emot. Men förövrigt kändes det ganska jämnt, han blev lite ostadig ibland och så.
Sen så var det en galopp där jag trodde att vi hade kommit i korsgalopp, och det var typ det enda jag kunde tänka på där, "shieet, bryta av och göra om eller inte?". Som tur var körde jag på och det var inte korsgalopp, hästen galopperade tydligen lite konstigt i det varvet :)
.
Fick iaf 63kommanånting%, avrundat till 64% :)
Tyckte dock domaren kanske var lite snål, jag menar, om man rider hästen i stadig form i stortsett hela programmet, utan några större missar, så kan min inte få 58%?! (som bla jossan fick) Iaf inte när det är LC:2 lixom.
.
Men jag tycker alla i laget var superduktiga. Så vi vann matchen! Och jag slog min hemmaryttare, hehe :)
.
Alla i mälarhöjdens lag var iaf jättetrevliga! (och dom hade gott fika) Det är så himla kul, för jag har ju mött dom totalt 4 gånger nu, så man börjar lära känna dom. Det visade sig att vi hade jättemånga gemensamma vänner, bla kände en tjej några i min klass, och en annan hade en storasyster som var bästis med Fridas storasyster, och en annan visade sig gå i Jossans parallellklass! (fett dum hon är som inte kände igen henne..)
.
Aja, nu blire natti!
.
Btw, åkte till Thea innan PCD, löshoppade sockerbitshinder i ridhuset :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: