2011-01-24 ? 17:06:19

Skånebarn

Hej allesammans! Sorry för den usla uppdateringen förra veckan (tror inte jag skrev ett endaste inlägg). Detta beror på att det har varit sånt himla drag på nya skolan bollerup (haha) och att jag inte hade ngt internat i början av veckan. Detta skriver jag på natttåget mellan stockholm och malmö, men det kommer väl inte upp förrens måndag någon gång (?).

 

Aja, ni kommer nog få veta ganska mycket om min nya skånä skola efterhand, men en sak kan jag säga, den är grymt bra. Dagarna bara rinner iväg.

 

Under veckan så har jag haft flera ridinriktade lektioner, bla :

longering (jag och segaste hästen ägde)

knoppning (gjorde feeeeeett fina flyingeknoppar, alla på enskede: flyingeknoppar ruules, ta och lär er att göra det istl för fula vikknoppar! Snodde såklart hesten med snyggast man också, riviera)

körning (fick iof inte köra sådär jättemkt eftersom de andra i min klass skulle köra programkörning, så jag satt mest där bak och najsade, men nästa vecka ska jag köra mer)

ridning (ofc! Red Wera, grymt fin häst, lite en blandning mellan acrobat och nabantos för ers folket)

 

Sen så har vi haft vanliga lektioner också, som franska, fysik, matte mm. Superbra lärare, faktiskt är många bättre än södras (och södras var ändå grymt bra). Typ unga, personliga och engagerade lärare.

 

Sen har jag ju min fina lilla thea med mig också, hon trivs bra i stallet hon står, tjafsar mkt med grannarna ;) skitmysigt att gå upp varje morgon och ta ut henne i en stor hage och man kan se soluppgången i horisonten (för i skåne finns ju inga träd J) Hon går ihop med ett sto och en isis som hon trivs bra med, varje dag när jag släpper ut henne går hon direkt och rullar sig på det lerigaste stället och bara gnuggar in leran i pälsen. Mmmmhm. Sen när jag kommer och ska ta in henne på kvällen så gnäggar hon och kommer travande när jag ropar J

Så man kan lugnt säga att hon trivs.

I ridningen så går dressyren framåt och hoppningen bakåt, men vi ska hoppträna på tisdag så då går nog även hoppningen bra.

 

Ni får nog höra mer från bollerup efter hand!

goes
Kommentarer
Anki



Ser ju helt underbart ut! Vad kul för Ebba, verkligen!

2011-01-25 @ 16:02:31
URL: http://misselfa.blogg.se/
Anki



Ser ju helt underbart ut! Vad kul för Ebba, verkligen!

2011-01-25 @ 16:03:07
URL: http://misselfa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: