2011-01-13 ? 12:02:24

Gannarve

.
Svar: Kul att du har hittat till min blogg! Jag kan berätta lite om när jag var på gannarve och vad jag tyckte!
.
Första året (2008) var jag på sjudagars läger, hade Charma. Lägret var grymt kul men grymt varmt, så när man inte red så låg man typ bara på sängen och dog lite. Men det var sjukt mysigt och roligt och åh nu fick jag värsta nostalgin :) Ridlärarna var roliga men kanske inte så jättevälutbildade. Sen vare typ problem hela tiden när hästar tappade skor och sånt men sånt händer väl. Nä men det var grymt roliga personer där, mycket roliga interna skämt, traditioner, härliga ridvägar, mysigt ställe.
.
Andra året (2009) var jag på 11 dagarsläger, hade skyhöga förväntningar och ville självklart ha Charma igen. Lägret var inte alls lika bra detta år, vilket kan ha berott på att Charma var sjuk så jag fick Blossom. Hästen var fin men jag surade ihop totalt. Hästar blev sjuka och halta hit och dit. Min kompis fick aldrig någon egen häst utan fick typ dom "gamla" hästarna, lite olika varje gång. Hon åkte tillslut hem. Ridlärarna var väl bra och utbildade detta år, väldigt mycket aktiviteter, perfekt väder. Lite bråk ibland.
.
Gannarve som ridläger är bra, man bör nog inte ligga högre än LB/LB nivå, för då blire kanske lite tråkig ridning. Jag och kanske två till var de enda som kunde rida våra hästar på tygeln. Men det är grymt roligt där ändå, åkte dit andra året bara för det är så himla härliga traditioner som spökrundan, poängjakten, baddagen mm. Perfekt badstrand som man kan galoppera på, underbar jättehage åt hästarna där de simmar över till en ö ute i havet, mysiga kvällar. Så om du inte ligger på så jättehög nivå och är ridskoleryttare eller ryttare som just börjat tävla, så måste du åka dit, en av världens underbaraste och vackraste platser :D
.
Första året:

Andra året:








GOTLAND ÄR SÅ SJUKT VACKERT!
Kommentarer
Vilma

Mjo jag har ju varit där i somras, och min beslutångest ligger i om jag ska lägga 5.000 på att fara igen, när jag kommer få jobba som en dåre för att få ihop tillräckligt med pengar och sedan vara helt pank. Jag i princip bor ju på Gotland om somrarna och i och med att vi känner folket på Bopparve (Några kilometer från Gannarve) så har jag ju farit förbi och ätit och fikat och sett en massa på Gannarve genom åren. Så jag hade förstås rätt så höga förväntningar. Och jag var den enda som hade tävlat och som kunde rida hästen på tygeln (även om det inte gick så bra eftersom Poem var så fruktansvärt otränad och knappt orkade jobba!). I och med att jag var den enda som "kunde rida", och de andra i min ridgrupp var på ungefär 5-8 terminen på ridskola-nivå så blev det ju lite svårt att jobba hästen ordentligt. Men ja .. det var ju underbart egentligen! Men jag blev lite fundersam eftersom utrustningn var så himla dåligt tillpassad, Poems sadel låg bara någorlunda, hennes bett var typ 2-3 cm för långt (!!) och det var likadant på flera andra hästar fast de som red dem inte riktigt visste om det. Tydligen hade de gått "ut-i-skogen-med-turister-ridning" veckan innan med en annan "ridlärare" som hade ändrat om allting, men ja ... GUD vilken lång kommentar! Har du nån mailadres eller något? Skulle vara kul att ja ... diskutera lite x) Haha, det där lät udda.

2011-01-15 @ 19:17:44
Alma

Jag håller med precis! Jag har gått på Gannarve två år i rad nu och detta blir mitt tredje år. Det kanske blir lite för lätt ridning men det är ju värt det. Det är ju mer än bara ridning under lägret. Nya kompisar, mys med hästarna...
Uteritterna är ju superhärliga och lektionerna kunde bli lite bättre, men vad ska man göra när hälften av gruppen bara har ridit i typ 1 år och ridlärarna är egentligen inte utbildade.

Ledarna vi ska ha i år gick på mitt första läger som elever. I alla fall Cornelia. :)

2013-06-24 @ 14:49:46
URL: http://www.aalma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: