2011-01-27 ? 23:05:51

Dressyrträning för Eva Nilsson

Hej! Idag var det ju dressyrträning för Eva Nilsson 45 min lektion.
.
I början var Thea KO och kastade med huvet och höll på. Så Eva gav mig tydliga instruktioner om att inte ge efter det minsta förren hon förtjänar det, och att hon gör sådär är för att hon tror att hon kan göra lite som hon vill när hon tycker det är jobbigt.
Så vi jobbade avsaktningar, halvhalter, travökningar, övergångar. Tillslut fick Thea verkligen in bakbena under sig och blev i en jättesnygg bärig form med superfint steg. Verklign mäktig känsla att sitta på henne när hon blir sådär fin!
.
Sen så berättade jag att jag hade slutat på enskede och om hästarna där och att om jag hade stannat hade jag nog kunnat tävla LA, varpå hon säger "äh, du och din ponny kommer utan problem tävla LA inom fyra månader". Då blidde jag glad, för om det är någon som kan säga det så är det hon som även är dressyrdomare (hon dömer allt från LC till FEI).
.
Sen så var det lite kul, för hon sa att hon först undrade vad det här var för konstig ponny, men sen när den hade värmt upp lite så såg man att det här var en välutbildad ponny med kapacitet!
Precis vad elin sa också, thea är lite småful vid första anblicken, men hon kan verkligen få en att häpna om hon vill :)
.
Funderar att starta en LC och en LB på Gärds ryttarförening den 12/2, bara för att känna lite på dressyren med henne. Får se om jag kan få tag på nån som kör bara..
Kommentarer
Farsan

Bra bild, Stumpan! Du fångar det viktiga, Theas ögon.

2011-01-28 @ 17:56:24
URL: http://misselfa.blogg.se/
Alexandra Johansson

Guud vad kul att det går så bra!!

Jag är såå glad att Thean fick komma till någon som dig Ebba, verkligen!

Jobba på ! Thean har mycket lättare på LA än LC (iaf med mig) ;) Kämpa vidarem, snart vill jag se dig och Thean på resultatlistorna :)

Klart du ska iväg på den där tävlingen, finns säkert någon snäll som kan köra er :)



många kramar Alexandra

2011-01-29 @ 21:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: