2011-01-27 ? 22:44:13

Dagens hästlektioner

Hej svej!
Idag har vi haft profildag vilket är den bästa dagen :D Tänkte berätta lite om varje lektion.
.
Stalltjänst - ok, kanske inte det roligaste, men idag hade jag tur och fick jobba med fölisarna i stostallet, dom var supergulliga.
Longering - fick longera Wera som jag red förra veckan. Jag jobbade med att hon skulle lära sig röstkommandona och lyssna snabbt och sedan hålla ett lungt tempo och göra fina övergångar och jobba i en bra form. Tillslut fick vi till det :)
Ridning - woho det bästa! Fick Anton idag, en väldigt fin häst, dock lite stark. Men jag tycker det gick ganska bra ändå. Vad jag dock gjorde i början var att jag red för mycket på innertygeln eftersom jag tyckte han kändes stel där, villket var för att han sköt ut bogen och så. Men vi har ju en så bra ridlärare så hon rättade till min ridning så det gick jättebra. Vi red utan stigbyglar också vilket jag älskar :)
Körning - Jag fick köra Remington idag, och eftersom jag ligger efter de andra i körningen så hade körläraren lite privatlektion för mig i slutet, sär vi jobbade med min sits (säger man så i körning?) och tempo och mycket grunder. Kan säga att körning är så mycket mer än bara att styra, fan mer avancerat än ridning. Men det gick iallafall bra, Remington var snäll men mina armar blev typ 3 meter långa för han var så stark haha.
.
ALLTSÅ ÄLSKAR PROFILDAGARNA!
En bild jag hittade på några som jag inte vet vilka de är som kör Remington :)
Kommentarer
Li

Åker du hem över helgerna ibland eller hur gör du? :) <3

2011-01-28 @ 23:45:49
URL: http://linester.blogg.se/
Bollerups elit!

Det där är Frida, Kristin o Alicia från NPH10 som kör ;) Är det inte emot lagen att ta andras bilder btw? :o

2011-02-21 @ 20:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: