2011-02-22 ? 22:58:08

Tisdag ridning

Nu har jag ridit båda hästarna :)
.
Thea
Vi red lite markarbete över 4 bommar som låg i varsin ände av en 15-10 meters volt (beroende på vilken ände av bommarna man red. Sen så höjde jag upp bommarna med hälften sockerbitar, så dom blev "snea". Sen så jobbade jag med övergångar, avstånsbedömning i olika längd på sprången.  Thea var ganska pigg och tog tag i uppgiften bra! Och den större delen av sprången blev riktigt fina! :D
Sånna här "hoppade" vi :)
Sötnos
.
Fago
Jag red kanske en halvtimme i ridhuset med Amanda H och en kille som jag inte minns vad han heter. :)
Fago var pigg och glad och ville gärna galoppera vidare efter dom där två "aktiveringsvarven". Vi travade en stund och jag försökte sitta ned på honom och höll på att dö av garv för att det inte gick, medan Amanda också garvade eftersom Lyssa (en fjording) speedade som en galning. Fjordhästar är ångvält!
Fago var iallafall fin tillslut, gillar hästen skarpt! Han kommer vara grymt fin sen när han är igång.
Trötter efter ridpasset
.
Nu är det GODNATT!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: