2011-02-17 ? 00:08:58

Fågeleufori

Hahahahahahaha nu dör jag lite.
Idag fick vi ett papper om fågelläten av vår biologilärare Gudrun (som blir helt euforisk när man snackar om naturen). I detta papper så har våran väldigt engagerade Gudrun försökt beskriva olika fågelläten så vi ska lära oss dom. Här är några:
.
Bofink - 100 meterslöpare som spurtar på sista 10 med spansk accent
Järnsparv - Barn som cycklar på dåligt oljad trejuling.
Ringduva - Du tog mina tu du - Du tog mina tu du (anklagar räven för stöld av ungarna)
Talgoxen - Våren är här - våren är här. Vintern döö.. viter döö..
Kungsfågeln - Jag är minst, jag är minst, jag är minst i sverige. (Med mycket hög tonhöjd)
.
AAh men nu förstår jag preciiis hur dom låter hah :D Gud vad vi dog när vi satt och läste upp dom där i soffan sen, älskar Gudruns engagemang i ämnet. :)
Hahha men vi kom fram till att Bofinken låter ju såhär:
Jaaa men precis, spanska accenten :D
Förrestan, gud vad jag vill ha sommar nu, med fågelkvitter, love it ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: