2011-02-13 ? 17:14:03

Teveäliiänge

Hej! Nu har jag tävlat klaaart. Haha förlåt att jag inte skrev igår men jag hann inte.
Tävlingen idag gick inte sådär jättebra.
Första klassen så kunde det nog ha blivit riktigt bra, men tyvärr hade jag inte fattat att B-ponnyerna startade först, sen D-ponny (?) och sist C-ponny. På startlistan stog dom liksom i normal ordning men sen så hade dom ändrat tiderna bara. Aja det är väl mitt ansvar att hålla koll på sånt, vi hann iallafall inte rida fram alls och det gick superdåligt haha. ;)
.
Andra klassen så red jag istället fram lite för länge, men hon kändes jättebra innan vi skulle in på banan. I början gick det bra, men sen så blev hon lite öppen, men hon var lydig och så. Dock så kastade hon lite med huvet ibland tex när jag skulle ställa om, det får vi jobba på så jag är mjukare i handen där. Och sen så kollade hon på dommaren lite. Så vi fick inte så bra poäng i denna klassen. Dock dömdes det lite konstigt haha, fick en 4a på en mellangalopp som kändes bra, och i protokollet stog det "öppen i formen". Inte sätter man väl en fyra bara för formen är öppen, eller? Sen så fick jag en sjua på en halt som gick sämst hah.
.
Om jag räknar bort första klassen så är jag ändå nöjd med dagen även om jag fick usla poäng, för hon kändes bra på framridningen till andra och så kändes det som jag fick ut något av det även om dommaren nästan inte skrev något på protokollet.
Sen så var jag ju inte med för att rida för poäng utan snarare för träning och för att känna hur hon är på tävling och så.
.
Nästa vecka ska jag förhoppningsvis tävla hoppning, 85 & 90, om jag hittar ngn som kör. (åh vill verkligen vara med!)
.
pics kommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: