2011-02-09 ? 00:07:08

Tredje hoppträningen för Giezela

Hej hej!
Idag var det träning för Giezela igen. Jag tycker det gick ganska bra, dock hann vi inte hoppa så mycket då det var några i gruppen som hade problem med sina hästar. Jag tror vi bara hann hoppa tre olika övningar, och vi höll ändå på ett bra tag :S
.
Det Giezela ville att jag skulle tänka på var att även ocm jag vill ha henne taggad så får jag inte rida iväg henne så pass mycket så att hon blir lång, utan jag ska tänka mer dressyr i hoppningen så hon blir mer som en gummiboll! Därmed får vi bättre språng och distanser.
.
Det blev inga höjder idag, som högst 105 för min del tror jag. Om vi hade haft möjligheten att hoppa längre hade jag nog tagit något språng på 120 så att allt känns lågt inför 85 och 90 om två veckor. Men nästa vecka ska vi hoppa bana så då kommer jag nog hoppa en rolig men förhoppningsvis klurig bana :) Ser fram emot!
.
Sen så bad jag och Cornelia om att få ha två hoppträningar på lovet, hoppas vi får med lite folk så det kan bli av!
.
Två Filmer:
En del av en övning. :)
.
Övning, men här är bara ett språng med. Hindret ligger på 105.
.
Hmm, varför breddade dom aldrig oxern? Det får jag säga till om nästa gång.
.
Haha, hon fick hålla alla hästarna medans vi andra byggde undan. Thea ser ju såhäääär glad ut :D
.
Haha thea söt ♥ stackars hästhållarN ;)
.
Det var allt för idag folk! Imorn (idag) så börjar jag 13:00 eftersom jag inte har Matte A nationella, wiee! (fast skulle gärna vilja göra dom proven ändå men får inte pga sekretess ;()
Kommentarer
Alexandra Johansson

Hej!

Var försiktig vid hoppningen när en person håller så många hästar eftersom Thean lätt blir grining så det inte händer något.. Vore kanske inte så kul om någon häst blir sparkad.. Du kan ha Thean med dig när du plockar fram/bort de brukade jag alltid göra hon är så lydig såå :) Lycka till i helgen nu och rid för kung och fosterland! :D



Kramar

2011-02-09 @ 18:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: