2011-02-11 ? 16:33:57

Torsdagens lektioner

Lovade ju att berätta om de lektioner jag hade på Torsdagen, så här kommer dom.
.
Ridning. Jag red Wera, och vi hoppade relaterade avstånd Wera var ganska pigg på hinder så jag höll ihop henne så att hon inte skulle bli för lång. Då sa Hanna att jag skulle ha mindre språng, så jag bara jahapp och höll ihop henne ännu mer så vi fick typ 9 språng på 20 meter hahaha. Men så sa hon att hon hade menat mindre i antal, haha, så vi fick ett bättre flyt, så då red vi den igen och då gick det bra. Tyckte om att hoppa Wera, gillade bjudningen :) Men det var framförallt grymt roligt att hoppa en så stor häst!
.
Anläggning. På denna lektion skulle vi rita och hitta på ett stall, lite arkitektritning, och sedan tänka ut med hänsyn till lagar och andra saker hur man lägger upp ett stall med tex el, ventilation, vatten, brandsäkerhet och säkerhet mm. Det var väldigt kul och lärorikt! :)
.
Körning. Jag körde Eclipse, och den hästen var helt underbar att köra. Mjuk, lydig, hängde sig inte alls i handen. Vi tränade på att samla och på att öka hästarna, vilket gick bra, Hoppas jag får henne på programkörningen :)
.
Jaaa, det var väl alla lektioner den dagen!
.
Idag har jag haft Biologi, Fysik, Svenska och Matte, vilket var jobbigt men kul!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: