2011-02-04 ? 18:54:32

Torsdagen

Hej hej! Förlåt att jag inte bloggade igår, hade verkligen inte tid.

Allt setta skulle jag hinna med:

-       Plugga till Idh prov

-       Plugga till Biologi prov

-       Träna för Eva 19:00

-       Ta hand om Thea

-       Vara med på Äpplets städmöte 21:00

-       Damsuga hela korridoren

-       Äta mat..

 

Så jag hade inte riktigt tid att blogga haha.

Men berättar om dagen nu istället.

De roliga profillektionerna var Körning, Ridning och Longering:

 

På Körningen körde jag Riviera. Vi hade precisionskörning (köra koner och hinder, fett svårt). Riviera var lite knepig eftersom hon lade tungan över bettet en gång och då hade man ingen kontroll om man ville vända åt höger så drog hon åt vänster. Så när det var en annan som körde precisionsbanan för körläraren så drog Riviera åt vänster och var jättenära att krocka med dom som körde banan. Fett läskigt. Men körläraren hjälpte mig så tungan hamnade rätt igen! Sen så blev Riviera mycket mer lugn, balanserad och eftergiven. Så när jag körde en kortare banan gick det ganska bra, var i någon kon tror jag. :)

 

På Ridningen så hade vi bomjobb. Jag red Emilia. Jag tyckte hon var superseg haha. Men Hanna (ridläraren) tyckte det såg ganska bra ut. Sen så på själva bommarna var hon superjobbig och ansträngde sig inte alls, men då berättade Hanna att hon gått höga klasser i hoppning så hon tyckte nog det var lite tråkigt. :) Men hon blev eftergiven och fin sen. Haha, kände mig som en liten myra på henne, hon var superstor !

 

På Longeringen hade jag Remington. Alla skulle typ longera med olika inspänningar och hjälptyglar och sedan utvärdera longeringens upplägg och hur hjälptyglarna/inspänningarna funkade på dom olika hästarna. Jag fick graman (=tråkigaste) som fungerade bra på Remington. Men ville ha pessoaselen.. :( Remington lyssnade inte alls först men sen blev han superfin!! Haha och när jag skulle galoppera honom blev han superpigg och glad och bockade som en galing :D

 

Berättar om dressyrträningen sen !

Emilia som jag red idag

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: