2011-02-28 ? 17:03:51

Snel Hest

Åhhh vilka roliga lektioner jag har haft idag!
.
Hästkunskap - Vi jobbar med avel och idag gick vi igenom genetik. Hästen på det området är ganska komplicerad. Bla så räknas inte skimmel som en färg, utan mer som en egen del. Så skimmlar är fuxar, bruna, svarta eller ja, vilken färg som helst ju, och så lägger man på skimmel på det. Sen så handlar det om Red carrier eller vad det hette, utan det kan dom inte bli bla fuxar. Och sen är det som vanligt med dominanta och recenssiva gener. Kan gå igenom det här mer en annan gång när jag lärt mig det bättre ;)
.
Ridning - Fick Maclean tror jag han hette. Grymt fin och känslig häst, men väääldigt pigg. Alla hästarna var lite smågalna eftersom dom vilat hela lovet. Haha, vad kul det var. Och han blev riktigt rund och mjuk tillslut.
.
Nu ska jag äta upp mina nudlar, en tjej ska komma och provrida Thea om en stund (medryttare).
Thea kan nog bara få skimmelföl ..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: