2011-02-05 ? 00:42:49

Mina hästar genom åren

Jag började rida på Enskede Ridskola 2003, när jag var 9 år, mina favorithästar var under det första året Tainy, Silver och Gabor. Jag fick rida Simon väldigt mycket en jag avskydde honom för att han var så skumpig. ;)

 

Min första egna häst skaffade jag 2004, när jag var 10 år, och hade ridit på ridskola i ett år. Diana hette hon. Hon var ett gotlandsruss, B-ponny, och var 27 år när vi köpte henne. Hon var helt perfekt, väldigt snäll men lite lurig ibland, och pigg för sin ålder. Jag hade henne i 5 år, men red henne inte de två sista åren. 2009 så blev hon halt och vi blev tvungna att ta bort henne. :’(

 

På Enskede började jag rida Bill, en D-ponny, året var väl 2006-2007 tror jag. En snäll ponny som kunde bli lite seg ibland. Red honom i både dressyr och hoppning till och från tom slutet av 2009. Tävlade upp till LB:3 dressyr och LD hoppning med honom. Kommer tävla honom för sista gången nu KM 2011.

 

Good Year var min sköthäst under många år (2006-2008) när jag var liten men togs bort pga hälta. :’(

 

Jasione IHL, kallad Jassi, en C-ponny, var min medryttarhäst 2008-2009. En härlig häst med mycket motor och ganska hård i munnen. Hon såldes sommaren 2009. Tävlade aldrig på riktigt med henne, men red klubbtävlingar på LC hopp och LC dressyr. På träning hoppade vi LA banor.

 

Madonna, en C-ponny som jag red mycket i dressyren och hoppade under 2008-2009. En ponny med mycket energi och glädje men också ilska. Vi tävlade upp till LD tror jag. Henne skulle jag lätt kunna tänka mig att köpa loss om jag fick en ponny till :)

 

Zidane, övervuxen D-ponny, en av Enskedes hästar, började jag rida 2009. En superfin ponny, som då tyvärr växte över. Red och tävlade honom upp till LB:3, om jag hade fortsatt på Enskede hade vi nog kommit högre. Red honom, jaa, fram tills nu. Början på 2011.

 

Faramir, en C-ponny, hoppade jag under 2009-2010 på Enskede Ridskola. En pigg och rolig ponny som var nästan omöjlig att hoppa i början, men efter ett tag så blev han bättre och bättre och mer och mer utbildad. Tyvärr kom vi aldrig till våran ”topp” då jag blev tvungen att sluta hoppa för att få en egen häst. Vi tävlade upp till LC tror jag.

foto:Jasmin Öhlin

 

Afrodite, en D-ponny som jag hyrde från Östermalms Ridskola sommaren 2010. Stark men kunde bli fin! Hade tävlat henne på en ponnycupsfinal (nolla) och hyrde därför henne.

 

Och denna lilla känner ni säkert igen; Älskade, underbara, finaste Early Morning Grey! Kallad ”Thea”. En superfin D-ponny som jag köpte november 2010. Hon är ganska svåriden och ett väldigt personligt sto, men när man kan henne så kan hon bli superbra! Hoppar som en gud. Thea har tidigare tävlat LA hopp och LA dressyr. Jag har inte tävlat med henne ännu, men ska snart debutera till LB dressyr och på träning så hoppar vi just nu LB banor :)

 

Sen så finns det väldigt många hästar som jag tävlat och ridit mycket, men som inte betytt SÅ mycket för mig; Santiago, Monte Grey, Rocky, Blossom, Charma, Silver, Corin, Gamal mfl.

 

Så nu vet ni mer om alla mina hästar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: