2011-02-06 ? 18:03:56

KM omg 2

Hej idag var det andra omgången av KM! Hade Bill för dagen, och det var lite extra nervöst eftersom jag inte ridit honom sen förra årets KM, då vi fick 68%. Så jag ville gärna överträffa mig själv.
.
När jag red fram så var han först jättestel och inte alls eftergiven. Så då fick jag lite panik haha, eftersom alla andra hästar gick super ! Men så körde jag lite ökad skritt och fick honom att slappna av och då blev han superfin.
.
Sen när jag red programmet så var han jättelydig, lite småseg, men fint eftergiven och jag kände att jag själv fick en bra sits. Mellangångarterna gick åt helvete (vilket dom alltid gör på bill då) men överlag var han helt ok. Kändes bra eftersom jag tycker att han är så himla svår men jag ändå fick till det bra!
.
Så när jag fick resultatet hade jag fått 235p, 71,21% :D Superkul! Fina Bill :)
Fick 8 på sitsen (wie) och kommentaren "Uppvisning med bra tempo, stadig form och bra "flyt". Toppen!"
Fick totalt 8 st 8or också :)
.
Så jag kom tvåa i KM, Frida vann, Grattis världens bästa Frida!!!!! Hon förtjänade verkligen att vinna.
.
Jag fick ju 63kommanånting% förra omgången (-.-) och 71,21% denna så då blev 67-68% för hela KM :)
Frida fick 69% för hela Km den jäveln ;) Haha det var superkul på ärevarvet för jag och Kajsa hurrade så högt att Frida nästan trillade av Acrobat, haha.
.
Bilder kommer snart!
Och kanske mer utvecklat inlägg haha!
.
Två bilder från förra året då jag vann KM på Zidane/Bill, fick det året 67% på Zidane och 68% på Bill :) Hahaha, och fick rida ärevarvet på Krut för att Klara ville ha Bill. Bill är alltså hästen till vänster :)
haha, krut trodde han vann ;)
Det är fan sjukt hur fina ponnyer Enskede har :)
Kommentarer
frida

Tack :D du var skiiitduktig du också!! Haha pappa filmade hela prisutdelningen + ärevarvet, man hör hur du o Kajsa skriker precis innan Acrobat kastar sig iväg o börjar bocka så rosetten flyger av xD just schyssta vänner jag har som försöker få mig att ramla av ;) vi måste ses igen nästa gång du är i stockholm!! PUSS OCH KRAAAM

2011-02-07 @ 12:04:49
Elin

Naw Krut <3 fin blogg ;)

2011-02-09 @ 21:56:47
URL: http://elinolaussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: