2011-02-15 ? 21:16:35

Hoppträning igen!

Idag var det hoppträning igen :D
För dagen var det banhoppning med lite titthinder, typ sockerbitar, murfärgade bågar (som jag tyckte såg skitkonstiga ut), en stor grind, glesa hinder mm. Thea tittade lite när vi kom in på dom där mursakerna haha.
Vi jobbade först typ cavaletti, sen lite olika övningar innan vi hoppade en bana.
En av banorna vi hoppade. Haha ingen fattar.
.
Thea var grymt taggad idag. Hon hoppade bra och så men fick hålla om mycket. Hon nitade en gång så jag trillade av, och det var för att jag inte fick med vänster bakben ordentligt på dogleggen. Men så gjorde jag om och då blev det bra. Det är sjukt hur noga man måste vara med henne, gör man minsta lilla fel så kan hon ta chansen och lura en. Man måste vara väldigt bestämd. Höjden på hindrerna och även distanserna är oftast inget problem för henne, hon kan kravla sig över nästan vad som helst, utan hon kräver bara en hel del av ryttaren! Men jag börjar kunna henne nu och då får man ju flytet automatiskt när man blir mer samspelta. :D
Så dagens pass är jag nöjd med förutom avfallningen haha :)
.
Tog med mig kameran och tänkte att idag kommer jag få jäääättefina bilder, men tyvärr fanns det ingen som kunde fota :(
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: