2011-02-18 ? 12:59:00

Gårdagens hästlektioner

Gömde att skriva om hästlektionerna igår (som vanligt). Men skrev ju iallafall om specialhästvården haha :)
.
Ridning. Jag red Quasimodo, en väldigt knepig häst som tog en stund att förstå. Han var lite småseg också men reagerade bra på sänkeln. Efter ett par halvhalter och övergångar blev han ganska trevlig och eftergiven. Vi jobbade med sidförande vilket Quasimodo var bra på och ville gärna ta rumpan först, så där fick jag jobba lite. :)
.
Körning. Gick bra! Hade Eclipse igen, finaste hästen! Vi körde precision igen, en bana på 10 portar, med även en omkörning på tid. Eclipse var grym, jag var bara i en port tror jag :) Och jag hade inte ned några bollar!
.
Vi ska övertala våran ridlärare Hanna om att vi vill rida körhästarna någon gång! Då skulle jag vilja ha Eclipse eller Remington! :)

Random från bollerup
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: