2011-02-16 ? 12:49:39

Fyra Frågor

Li om Fin chey:

1. Hur mycket kostar det att ha häst på bollerup (i månaden)? 
2. Vilka bett rider du på och hur ofta byter du bett? :) 
3. Hur många sadlar har du och vilka? :)
4. Hur många täcken har du och vilka täcken tycker du att man behöver ha? :)

1. Det kostar 1700 kr i månaden, och då ingår boxplats, hagplats, fri tillgång till de fyra ridhusen, halm och morgonfodring+kvällsfodring (det är kollektivt där, men i tex mitt stall så är det kanske i genomsnitt mindre än en fodring i veckan).
Sen så köper man till efter hur man vill ha det. Jag har valt att köpa till betfor, spån (vilket egentligen är ganska dumt eftersom halm är gratis) och hö. Man kan också köpa till hösilage, olika kraftfoder och sånt. För strö och grovfoder så betalar man per månad så tar man så mycket man vill. För kraftfoder så skriver man i hur mycket hästen äter så betalar man för det :)
Jag har (tyvärr) de dyraste alternativen (hö, spån) och jag tror att kostnaden för att ha Thea på Bollerup för mig är väl ca 2400 kr i månaden. :D



2. På Thea rider jag med tvådelat i hoppning och tredelat i dressyr oftast, eller varierar ju lite men det är ju vad jag har på tränset haha. Rider ibland med rakt (fast väldigt sällan) och ska försöka få tag på ett hackamore!
Jag skulle aldrig sätta på min ponny ett pessoa, men skulle kanske kunna tänka mig att pröva ett hävstångsbett med kedja någon gång. Men jag tycker egentligen bäst om att rida på "vanliga" bett.

3. Jag har tre sadlar. Har en hopp och en dressyr till Thea, och även en sadel som jag hade till Diana som är allround.

4. Oj hehe, jag har väldigt många täcken. Flugtäcken, regntäcken, termotäcken, skrittäcken, ländtäcken, stalltäcken, fleecetäcken, svettäcken. Och har flera av varje haha. Så jag kanske har över 20 täcken haha. Jag tycker om skrittäcken/ridtäcken och vill ha många olika. Det är ganska viktigt för om hästen blir kall när man rider så är det ju inte bra. Okej haha orkar inte skriva om alla men jag tycker alla är viktiga :)



Kommentarer
The E

det är sant, schabrak och täcken var det miljoner av när jag packade!

2011-02-16 @ 18:28:55
Li

Sv: Okej, tack för svar! :D

2011-02-16 @ 21:09:51
URL: http://linester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: