2011-02-27 ? 14:48:00

Fago Molle

Har varit och ridit Fago. Som sagt superfin häst.
.
Jobbade varierat med att ställa krav och inte ställa krav. Fago har ju tidigare "gått in i väggen", då kunde man inte sitta på honom, och därför är det viktigt att berömma honom mycket och att han tycker det är kul.
Så när han jobbade riktigt bra så berömde jag honom mycket, sedan stod jag upp i lätt sits och travade ett varv på långa tyglar och så fick han öka lite. Och sen så tog jag tillbaka och berömde honom igen. På detta sättet blev han mycket gladare och tyckte det var kul, samtidigt som han blev mer aktiv! :)
.
Det här är sista dagen jag har Fago, men jag hoppas på att få rida honom fler gånger!

Kommentarer
Mia

Vad är det för vacker byggnad i bakgrunden?

2011-02-27 @ 15:02:23
URL: http://medalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: