2011-02-09 ? 15:06:44

Engelska - New Zealand

Idag på engelskan så kom det en utbytesstudent från Nya Zeeland och berättade just om Nya Zeeland :)
Det var verkligen superintressant!
.
För er som inte visste det har jag varit på New Zealand när jag och min familj reste jorden runt. Andra länder vi var på på våran jorden runt resa var England, USA (Los Angeles), Tahiti, Bora Bora, Rarotonga, Aitutaki, Kina (Hong Kong) och Tyskland. Hela resan kan jag berätta mer om en annan gång. Det skulle bli ett gryymt långt inlägg.
.
Om någon orkar åka någon gång så långt som till New Zealand så måste ni bara veta att det är helt underbart. Där fick jag simma med delfiner, se de sista Kiwi fåglarna, uppleva eldflugor mitt i natten, vandra kring en levande vulkan, se världens största träd, mata lamm på en fårfarm, se vart dom spelade in sagan om ringen filmerna och mycket mer.
Nä, det är bara att åka dit alltså, det är för fantastiskt för att beskriva här.
Finns så himla många vackra ställen. Vissa platser är som ett exotiskt sverige, andra är som man vore på dinosauriernas tid.
Kommentarer
Anonym

Hade det varit mindre miljöpåverkan att flyga så långt och om jag hade haft lite mer pengar så hade jag LÄTT åkt dit x)

2011-02-09 @ 19:34:36
Elli

Coolt! Skulle lätt vilja åka dit nu. Har ni ofta utbytesstudenter? Lyxigt! ;)

2011-02-10 @ 06:57:33
URL: http://ryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: