2011-02-17 ? 21:25:18

Dressyrträning woho

Haloo!
Nu har jag dressyrtränat för Eva! Idag gick det ganska bra, Thea var mycket lydigare och mer eftergiven än förra gången så vi kunde jobba med lite andra saker.
.
Först så jobbade i serpentiner i trav och i varje båge så gjorde man en 5-8 metersvolt och ställde igenom, och vid medellinjen skulle man göra 3 skrittsteg. Övningen var super och Thea blev lösgjord och bra.
.
En annan bra övning jag gjorde var att jag skulle galoppera långsidan , göra en 12 metersvolt vid varje bokstav och sedan vända snett igenom i ökad galopp och sedan ihop till arbetsgalopp, bryta av och trava halva kortsidan, och sedan fatta galopp och göra övningen igen på andra långsidan. :)
.
Sen för övrigt så jobbade vi ganska mycket övergångar och ställning :)
.
Hmmm.. Dags att fixa nya bilder? Bilderna som jag har i arkivet motsvarar inte den nivån vi ligger på längre känns det som..

Den här är ju lite oseriös så den kan vi ta :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: