2011-02-18 ? 19:00:00

Det bästa jag gjort

Det bästa jag har gjort i mitt liv var nog att sluta på Enskede och skaffa egen häst. Inte för att Enskede var något dåligt, eller att det är något negativt med ridskoleryttare, men vem vill vara det hela livet?
.
Vem vill sitta där sen och vara en ridskoletant och det ända man har gjort med ridningen är att sitta och rida på lektionshästar en gång i veckan, när man kunde ha skaffat en egen häst och tävlat, kommit långt, haft kul och lärt sig mycket mer? Och ha missat allt det roliga med ponnyåren bara för att man valde att stanna på ridskolan med sina vänner en gång i veckan och inte utvecklas ett piss. Och typ bli överlycklig om man får rida lite extra. Skritta av ridlärarens häst lixom, kul!
.
Många säger att dom inte har råd, men dom flesta har faktiskt råd med egen häst, bara det att dom inte försöker tillräkligt. Annars kan kan ju alltid börja i en liten skala, medryttarhäst, foderhäst eller liknande. Det är så mycket bättre! :)
.
Jag skaffade egen häst när jag var 10, och jag önskar verkligen att jag kunnat rida henne längre och vara med henne mer. För dom åren jag inte hade egen häst att rida på, utan bara red en gång i veckan, dom åren var döda i jämförelse!
Ridskolan funkar i kanske i fyra år (för jag tycker verkligen man ska börja med att gå på ridskola, minst 1,5 år), sen är det nästan dags att försöka gå vidare om man vill något med sin ridning :)
.
Så kämpa lite nu, det finns alltid sätt att lösning som passar, så att man verkligen kan få uppleva saker med sin ridning :D
Kommentarer
Madde

det är ju ungdomar som kämpar med att skaffa häst, det enda stoppet är att deras föräldrar säger nej.

2011-02-18 @ 20:02:39
saga

Aa, det är sant, ska nog kämpa lite mer ^^ Har nog inte tjatat tillräkligt på sista tide ^^

Min dröm har alltid varit att få en egen häst!

2011-02-18 @ 20:36:58
AMANDA

Fin Blogg!

Kan du inte lägga upp tips på hur man får sina föräldrar att köpa en häst till en?

2011-02-18 @ 20:37:53
bell

Yes så är det verkligen. Och så tror man att man inte hinner, fast det gör man. Bara om man vill så går det!

2011-02-18 @ 22:24:17
URL: http://isabellouise.webblogg.se/
Anonym

2011-02-18 @ 22:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: