2011-02-04 ? 19:09:25

Andra dressyrträningen

Forts på inlägget om Torsdagen :)

Sen på kvällen tränade jag för Eva, det gick inte alls lika bra som förra gången. Hon ville att jag skulle jobba på en volt och minskad volt i trav och verkligen få igenom ställningen och böja igenom Thea, samtidigt som jag höll tempot. Thea jobbade emot nästan hela tiden. Det var ett ställe som när jag kortade upp och Thea blev sådär jäkla snygg och kunde ha fortsatt vara så om inte Eva hade velat att jag skulle rida utan spö haha. Så då tränade vi på att Thea skulle lyssna på min skänkel bättre. Sen i slutet så tränade vi halter och thea var superbra in i halterna och de blev jättesnygga, men ut ur halterna gick inte lika bra alltid eftersom hon blev lite sur ibland.

De Eva tycker jag ska tänka på är att jag har en superbra häst som är välutbildad och så, och därför ska jag kunna ställa krav på henne. För ibland är hon en riktig kärring och gör lite på sitt eget vis och då måste jag vara bestämd. Som tex denna träning då jag sa åt henne ordentligt en gång med spöt så blev hon jättearg och började bocka och sparka bakut, men sen så blev hon typ perfekt. :)

Vi vet att du kan Thea: upp för backen in med nosen :)
Till mig själv: Upp med tårna in med stumpan haha ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: