2011-04-08 ? 22:58:14

Träning för Jan Wermé

Idag red jag dressyr för Jan Wermé (B-tränare dressyr tror jag), och jag måste säga att han var riktigt duktig på det han gör.
.
Thea var superstark när jag red fram, och sen när jag kom in i ridhuset där jag skulle rida så ville han se hur jag rider självständigt. Thea var ok men lite stark.
.
Han tyckte iallafall hon var fin, väldigt "lätt" och flygande rörelser, fina gångarter, och sammarbetsvillig (det sista jag dock han ändrade sig sen hehe).
Deremot tyckte han att det blev lite mycket hand, och att det syntes att hon var stark.
.
Så vi jobbade mycket med att få ett mjukare stöd. Och han ville få bort den agressiva ridningen totalt, superförsiktiga hjälper, och inga tuffa tag om hon jobbar emot. Det som jag måste lära mig är att ha tålamod, jag vill ju verkligen att allt ska gå på 3 sekunder. Det funkade iallafall superbra :) Thea blev väldigt fin, och fick superfint steg och bra bakben och eftergift. Och så var hon superlydig, bara fina övergångar.
.
Är nöjd och det ska bli kul att rida för Jan resten av helgen :)
.
JAG HATAR att jag aldrig har några fina ridbilder. Bilderna känns gamla och fula på bara ett par veckor. Här har ni iallafall en "ful" gammal ridbild ;)
Kommentarer
Mia

Kul! Tränar han dig både fredag, lördag och söndag?

2011-04-08 @ 23:14:08
URL: http://medalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: