2011-04-30 ? 22:49:04

Yeah, it sucks

Hejsan allihopa! Läs...
.
Den 23/4 var jag ju iväg på trolleholm och tävlade, gjorde klassbyte till 90 & 95, vilket jag inte trodde skulle bli några problem. Dock gick det jättedåligt, två stopp i 90 och 95 vill jag nästan inte ens prata om. Thea var superkonstig och stannade på allt jag styrde på, eller ja, hoppade lite men tillslut trillade jag av då jag lade upp lite tempo för att få över henne. Vi försökte hoppa ett 70 hinder på framhoppningen också och då stannade hon på det med.
.
Detta var ju inte alls likt Thea då hon älskar att hoppa, det kändes som det var något fel, även om hon inte markerade, så jag bestämde mig för att kolla upp henne och göra böjprov på Kliniken.
Fast jag trodde egentligen att det var min ridning som sög.
.
Men på böjprovet markerade hon, hon fick bli röntgad och allt och tillslut efter hälteutredningen så kom de fram till att hon har kapalledsinflammation, dvs inflammation i framknät, vilket då var anledningen till att hon inte ville hoppa.
För det gjorde ju ont :'(
.
Så nu har hon blivit behandlad och jag ger henne metacam nu i sex dagar (dock bet hon sönder sprutan idag hehehhee, jag blir nog ingen bra veterinär). Och så får hon stå i sjukhage, och om 14 dagar så ska hon in på återbesök. Dock är det sällan dom är friska efter 2 veckor så förmodligen blir det 4 veckor. Så jag kommer förmodligen inte kunna hoppa på 2 månader och det blir nog inte något tävlande i sommar :(
.
Men aja, det viktigaste är ju att Thea mår bra :) Och jag kommer nog hare mys och kul med Thea på Gotland ändå! :)


vid världens ände ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: