2011-04-10 ? 14:34:05

Dressyr dag 3

Idag så var det sista dagen av dressyrträningen. Det är ju sjukt varmt ute, och jag red fram ute med jacka och höll på och dö, så jag kom aldrig riktigt till ridning där. Sen när jag gick in i ridhuset var ju thea dåligt framriden men hon blev ganska fin tillslut.
.
En sak som är ganska tydlig som jag också sa till Jan är att högertygeln känns som en gummisnodd, och vänstertygeln känns som ett stumt rep, om ni fattar liknelsen. Kontakten med högertygeln är mycket lättare och hon reagerar mycket bättre på en eftergift där. Detta beror ju på att Thea är starkare i vänstersidan. Men vi jobbade med det och tillslut blev det bra :)
.
Det har varit jättekul att rida för Jan och han kommer tillbaka i höst för en ny helgkurs :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: