2010-09-09 ? 20:29:54

Svar på era frågor!

Nu kommer svar på era frågor från frågestunden!

Bell: Har du hittat något stall där du kan ha hästen?

Ja, antingen Pärlviken tillfälligt tills vi har hittat något bättre alternativ, eller Ryttarstadion men det är så himla dyrt och så har dom knappt inga hagar, så där vill jag nog eventuellt inte ha en häst just nu. Men dom ska bygga hagar nu så vi får se. Vi ska åka och kolla på Stora Wäsby också.

Isabel: Går du något efter utseendet eller bara personligheten?
Haha, killar eller hästar? Antar att du menar hästar. Självklart går jag efter utseende också, om det är en häst med supercool färg så fångar den ju mer min uppmärksamhet. Sen så kan ju hästar med dålig extriör få problem med skador och sånt i framtiden.

Bells: Ska det bli jobbigt att sluta från Enskede?
Nja, alltså jag kommer ju inte sluta helt. Jag fortsätter ju i dressyrspecialen denna terminen ut, och så kommer jag ju fortsätta rida för klubben så länge jag kan, och så forsätter jag även i Usek. Men lite kanske.. Eller nej föresten, inte alls för jag komer lämna Enskede för något som är mycket bättre. Haha, sorry Enskede. ;)

Daniela: Hur tycker du att Charma är att rida?
För ni som inte vet det är Charma en ponny jag hade på mitt ridläger på Gannarve.
Jag tycker Charma är en väldigt trevlig ponny, mjuk i formen och med lagom bjudning. Hon vill ju gärna höja nacken och sänka ryggen men efter en stunds jobb med ställning och böjning brukar hon släppa igenom. I hoppningen tycker jag hon är lagom pigg men hon kan finta ibland så det gäller att rida hela tiden. Hon kanske inte är Sveriges hopptalang men jag tycker hon är i alla fall Gannarves bästa häst på att hoppa, och förövrigt Gannarves bästa häst också, haha :D
Jag och Charma efter hopptävling, nolla :D


Daniela: Tror du att du kommer gå på ngt läger på Gannarve igen?
Hm, vet faktiskt inte. I såfall med egen häst, men det är ju inte så jättebra ridlärare där, så isåfall skulle jag antingen gå bara för att det är så himla roligt eller för att få rida Charma igen. Det är ju billigt så det är helt möjligt att jag skulle åka någon gång igen. Annars så kanske jag söker jobb där som ledare eftersom jag ska gå ungdomsledarutbildning nu, så jag kan jobba på ridläger nästa sommar. (det är en ganska stor och lång utbildning)

Daniela: Hur många gånger i veckan rider du?
Förra terminen red jag två ridlektioner i veckan, en hoppspecial och en dressyrspecial. Sen så tävlade jag klubbtävling nästan varje helg, och ponnycup 17 matcher per år. Nu har jag dragit ned på ridningen så jag rider bara i dressyrspecialen, och eventuellt klubbtävlingar. Sen när jag skaffar egen häst kommer jag rida den 5-7 ggr i veckan också ju.

Hur många hästar har du haft?
Hitills en häst, Diana, ett gotlandsruss. Vi tog bort henne för ett år sen pga ålder och hälta, hon blev 32 år gammal :o
Diana:


Hur bra tycker du att du rider?
Bäst! Haha nej det kan inte jag bedömma, men typ ganska medelmåttig. :)

Hur högt har du hoppat?
115 cm som högt tror jag, med min gamla medryttarponny Jasione IHL.
Jag och Jassi:


Clara: Följer det med någon utrustning till hästarna du har provridit/ska provrida?
Till Boyen följer det med en skitfin hoppsadel värd 12000, och träns och tecken och grejjer. Till Tino kommer jag inte ihåg. Till Thea tror jag all utrustning medföljde.

Har du bajsat idag?
Ja, har du? ;)

Elin:
hund eller katt? - människans bästa vän!
häst eller ponny? - det är ju därför jag ska ha en ponny!
röd eller lila? - lätt.
latte eller chailatte? - aah skitsvårt men jag dricker latte oftare.
hoppa hage eller studsa studsmatta? - älskar studsmatta!
blond hårig kille eller brunhårg? - haha kan seröst inte bestämma mig.
rakat eller inte? - eller om du menar hår på huvudet?
häst och ryttare eller hästmagazinet? - har aldrig läst hästmagazinet typ ..

Millah: Är du tävlingsintresserad?
Hahaha, det finns nog ingen som är så tävlingsmänniska som jag. Jag är känd för att vara tävlingsinriktad, jag tävlar i allt!

Lucke: Planer för helgen?
Typ åka till Karlstad på Lördag och Pärlviken eller shoppa med Elin på söndag.

Hedde: Hur gammal är du?
16 :) Fyller 17 i mars.

Alice Asplund: Kan du vara hemma oftare så vi kan umgås mer?
Haha, jag är ju hemma hela tiden känns det som :)

Alice Asplund: Hur många hästar har du provridit hitills?
Två, den tredje blir i helgen.

Tove: Hur hinner du med vardagen? Typ läxor, hästen, kompisar och allt annat?
Jo det var en bra fråga. Det är inte så mycket läxor just nu, och många kompisar är ju i stallet. Men det är tidiga mornar och sena kvällar som gäller för mig. Och mycket god planering! Sen så kan man plugga på tåget alltid, och så var jag väldigt duktig i skolan sedan jag började i skolan, så då kan jag redan mycket sedan innan. Tex så behöver jag aldrig plugga matte, utan gör bara prover eftersom jag redan kan allt. Så det har verkligen lönat sig att vara duktig ända från sexårs. Anledningen till att det har blivit så är att jag verkligen är en tävlingsmänniska och vill vara bäst i allt!!

Det var alla frågor, hoppas jag svarade bra och fråga gärna om ni undrar något :)

Kommentarer
Li

Fin bild på dig & Jassi! <3

vad liten du var där haha ;) <3

2010-09-11 @ 22:05:44
URL: http://linester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: