2010-09-26 ? 19:52:15

Tyresöö

Helo! Nu är jag tillbax från tävlingen. Fett tidigt jag gick upp imorse, typ 04.45, haha fast jag var fett pigg ändå.

Vi åkte väl från pärlviken typ vid sjutiden, fett sugigt att starta först.. Men det ver fett kul, på framriddningen var han fett seg tyckte jag och jag blev fett sur, och så såg jag en massa andra pigga små b-ponnys, och så sa jag ropade sofie: "kunde du inte ha skaffat en galnare ponny"och PRECIS då började sparre bocka som en galning hela vägen från framhoppningen till framridningen, hahahah jag typ doog av garv. Och alla funktionärerna och sofie typ garvade (för alla hade självklart hört vad jag sa) :D

Jag tycker det gick bra själva tävlingen förutom ett hinder som gick piss, typ nån läskig blomkruka blabla, som han vägrade gå nära, så han stannade ut sig, hehe. Men vi kom över hindret sen med värsta kråkhoppet, och vi hoppade ju nästan hela banan så det gjorde inget. Men det var lite synd att han kollade så mycket på det hindret, han ville inte ens gå nära det innan vi hade startat, men aja han var fin resten av banan så han är förlåten, dessutom var det fett många hästar som tveka eller stannade på det hindret. Han har ju inte tävlat lokalt förut heller.

Men en sak som jag blev sjukt irriterad på var att man fick ju göra omstart om man ville för typ 100 kr, vilket skulle ha passat mig och sparre perfekt så vi fick en till chans att hoppa banan utan att stanna vid krukan. Jag hade trott att om man ville göra omstart så gjorde man det efter alla andra hade startat, tup att man fick gå ut och komma igen som sista startande, vilket jag har för mig att det brukar vara. Men tydligen så skulle man göra omstarten direkt efter sin runda, vilket dom ropade ut till vissa icke-felfria, men vissa som tex jag och många andra jag träffade glömde dom att göra det åt. Så när jag gick till sekreteriatet och frågade om omstart så sa dom att det var försent men jag kunde få starta LC om jag ville, men det kändes bara onödigt.
Snackade med en person senare och hon sa att om arrangörerna hade gjort en sån miss så har dom skydighet att låta mig få hoppa om sist, men då vare ju försent :P

Men sofie vill iaf att jag ska tävla honom snart igen, typ på runsten eller ngt, så vi får väl se :)
Tycker människan ska tävla sin ponny själv lite också :)

Bilder, lägg märke till hur snyggt han täcke & grimma matchar med shabrak & träns :)


Kommentarer
Li

shit va söt! :D

lägg ut fler bilder :)<3

2010-09-27 @ 15:23:00
URL: http://linester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: