2010-09-04 ? 17:46:27

Provridning av Golden Boy

Idag var jag och provred Golden Boy alias Boyen. Haha namnet påminner mig om en gannnarvehäst som heter Boyen (eller den som jag red idag hette egentligen bojjen men aja same shit, är så van att skriva boyen)..
Vi åkte till Avesta vid 9 tiden man var framme 10.15 vilket var 45 min för tidigt så vi gick och fikade. Det fanns en jättestor dalahäst och jag fick fick värsta chocken haha. Och sen så vare en skitstor älv och jag ba; ohh jag vill bada. Men det var typ jätteströmt så det var tur att jag inte bada.

Sen så åkte vi till Isaksbo gård och där träffade jag Mikaela och hon var supernajs och berättade jättemycket om boyen. Tex att han gärna travar in i transporten. Boyen var supermysig att hålla på med. Sen så tog vi ut honom och mikaela red honom lite dressyr i ridhuset. Han var lite stel först men sen släppte han igenom jättefint. Han var lite småseg i början också men mikaela red honom jättebra. Sen så red jag honom och han tog en stund att klura ut men när jag hade gjort det gick han superfint. Jag travade inne i ridhuset en stund och sedan gick vi ut på utebanan då den blev ledig. Där tog jag några galopper och han gändes bra.

När jag känt på honom lite så tog vi fram en oxer och ett rättuppstående hinder och så fick mikaela hoppa dom på 70, 95 och sedan 110. Man märkte hur tråkigt boyen tyckte det var när hindrerna var låga men när dom låg på 110 blev han väldigt pigg! Dock stannade han en gång på oxern på 110 när de kom lite kontigt men sen hoppade han jättefint!

Sen hoppade jag honom först 80 och sedan 100 och han var jätteduktig! Jag tyckte jättemycket om boyen, men denna gång ska jag inte vara så impulsiv och köpa den första hästen, utan vi ska provrida en häst imorgon också och förmodligen två stycken nästa helg. Annars skulle jag ha köpt honom direkt, haha.

Sen släppte vi ut Boyen i hagen, och åkte hem, hoppas jag får träffa honom igen :)



  

Kommentarer
isabel

kolla,

http://www.hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=388291&inriktning=&typ=



:D

2010-09-05 @ 16:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: