2010-10-28 ? 18:50:23

Thea

Åh, är så himla glad. Har kommit hem från Karlstad och det var verkligen superkul där :)

Kom till Karlstad i förrgårkväll och åkte direkt ut till Thean och kollade när Alexandra red, såg superfint ut! Efteråt tog vi hand om hästy och sen åkte vi och bytte till dubbdäck på transporten. Det tog en stund innan vi fatta hur man skulle använda domkraften men tillslut gick det. Så då fick jag lära mig att byta däck ;) Haha det var ett däck som domkraften typ satt fel för att lyfta själv, så jag fick stå längst fram på transporten och balansera den så att däcket åkte upp x)
Senare så åkte vi och köpte godis, de var fett soft när Alexandra har bil :) Sen så satt vi och kolla på gamla bilder på theis ♥

Sen nästa dag så vare ju klinikbesiktning, så vi åkte till ATG kliniken ganska tidigt, var där en halvtimme innan tror jag. Så vi gick runt och kollade på travbanan och alla stallarna med thean i släptåg. Vi kollade också på Umesläp som stod där, Alexandra säger att dom är bäst :) och dom verkade grymt bra, kostar bara typ dubbelt så mycket "/ men man får ju verkligen vad man betalar för. Thea verkade iallafall gilla dom, haha.
Sen på väg därifrån så kom det två travare som var ute och kördes, som flög i luften totalt när dom såg thean. Haha, hon e lääskig påni :o

Sen så vare besiktningen då. Först gjorde dom böjprov, sen longerade. Efter det så kollade dom lungor, hjärta och sånt. Sen så fick hon lugnande spruta så dom kunde kolla tänderna, och så hade dom munstege och nån grej som höll upp hennes huvud. Ni anar inte hur kul hon såg ut.. Hon sov ju nästan också av sprutan. Sist så röntgade dom henne, men av säkerhetsskäl fick jag inte följa med in. Efteråt fick jag se på röntgenplåtarna och hon var helt frisk där också :) Fina lilla thean ♥

Sen på eftermiddagen så red jag Thean i ridhuset, lite olika övningar. Bla galopp på bommar med 15 m avstånd, alexandras favoritövning x) Men det gick bra, hon var superduktig! En riktig liten kämpe :)

Nu vill jag bara att Alexandra ska komma med Thean så fort som möjligt! :D

Kommentarer
Li

Vad roligt!

Grattis :D

2010-10-28 @ 23:07:25
URL: http://linester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: