2010-11-20 ? 20:41:31

...

Hejs Idag var det tävlingar på pärlviken. Orkar inte berätta så mycket men.

I första klassen kom vi tredjeplacerade. Nolla i grunden och fyra slarvfel i omhoppningen. Grunden var det en sväng som var förjävlig som få klarade men theis är duktig så det var ju lågt också.

I andra klassen hoppade jag de tre första hinderna och sen valde jag att utgå eftersom jag inte ville göra de svängarna som restan av banan var eftersom ridhuset var litet och fyran kom efter långsidan ur hörnet (?!) och då tycker jag det är taskigt mot min häst att hoppa det. Och jag vill inte utsätta theis för sånt, plus att sen var linjer som gjorde att det var nästan omöjligt att hoppa rakt på båda hindren, plus att efter sista hindret red man rakt in i väggen, och hälften av hindren kom ur kort sväng. Både julia och jag tyckte det var rätt att utgå, även om jag hade kommit trea om jag klarat banan. Men redan när jag gick banan så bestämde jag mig.
Sen så hade vi ju typ inga möjligeheter att rida fram heller om man inte ville rida på stenhårt underlag.

Sen så vare dressyr på eftermiddagen. Jag hade snackat med de som arrangerade tävlingen innan och frågat om vad man fick ha för bett och om man fick ha lindor, och dom sa att man skulle följa TR. Men sen när jag kom ut för att skritta red alla på hackamoor och pelham och hade lindor, så jag ba jahapp.. Sen så gick det ju inte att rida fram ute så vi skulle rida fram i ridhuset, i ca 2 min.. Thea är lixom inte uppvärmd på två min.. När jag sa det till dom, att jag behövde rida fram mer, så sa dom att jag hade ju hoppat också så då var hon ju uppvärmd och jag ba eeh, det var ju flera timmar sen? Så då sa dom att jag kunde få värma upp innan min start. Så när jag kom in på banan var thea lite spänd, så jag travade runt typ några varv, men det tar ju en stund för henne att slappna av. Men efter typ två varv så frågade dom mig om jag var redo att starta? Och då sa jag nej, jag skulle gärna vilja rida några varv till så hon slappnar av för hon är så spänd nu. Men då sa dom nej det får du inte, så då var jag tvungen att starta. Programmet gick förjävligt, hästen var spänd, blev skiträdd för under skritten så kom det typ en traktor eller snöskottare eller nån maskin utanför ridhuset, plus att duvor flög upp och grejjer. Fick iaf 63% men vem bryr sig när det inte känns bra? Så travade en stund efter tills hon slappnade av och sen tog jag in henne.

Skötte om henne ordentligt, borsta och mata :) Förstår dock inte varför det skulle vara affärsstånd vid min box idag?! Så ställde in theis i en annan box.
Sen vare loppis i gamla ridskoledelen, köpte benlindor, ljusgrönt tävlingsset(hoppsydd, shabrak, luva)

Förresten.. det finns så mycket saker jag blev arg på idag, men jag vill inte hänga ut någon så.. Sorry om jag låter överdrivet arg, men det är min häst som blir lidande och hon betyder allt för mig och då skiter jag i alla jävla priser och att alla andra ska ha det kul. Det är hästarna som är viktigast, alltid. (och det tvivlar jag inte på att alla andra tycker häller, men bara att tänka på)

Några pics, fast vi fotade inte så mycket :)




bebis lean♥
Kommentarer
Pernilla

Vad synd att du tycker så. Själv hade jag jätteroligt och tyckte att det var en jättebra arrangerad tävling.

Du kanske inte ska ta det så allvarligt - våra tävlingar i vårt lilla stall är ju mest på lek. Kul att träffas och göra saker tillsammans.

En annan sak är ju att du bara ha haft din ponny i ... ja vad är det - 3 veckor? Dom andra tjejerna har ju hunnit rida in sig på sina på ett helt annat sätt.

Vad gäller det du skriver om underlaget i ridhuset och snäva svängar så när Thea har ridit lika länge på det underlaget och varierade underlag ute, på ridbanorna och i vårt ridhusetså kommer även hon att klara detta.

Men är såklart bra att du tänker på din häst i första hand - det ska man alltid göra.

Hoppas det går bra för dig imorgon på Enskede :)

2010-11-20 @ 22:57:00
URL: http://hastliv.blogspot.com
Alexandra

Fin hon såg ut på bilderna <3 Synd med tävlingen bara men de kan ju inte alltid går bra kmr gå MKT bättre när du får komma ut till våren och tävla ordentligt på bra underlag med RIKTIGA hider! ;) hehe. Som hon säger ovan de är bra att du är försiktig och var alltid de! de är ju benen som bär hästen, och är de "trasiga" så har man ingen häst tänk alltid på de ;) OCH Thean Måste ALLTID komma i första han! :D Så det är ju självklart Ebba :) Så man tar hand om hästen får man tbx av den ;) <3

2010-11-24 @ 22:36:29
Millan

Håller med Pernilla, tråkigt att höra att du säger att tävlingen var dålig, eftersom du skrev på min fb och gav beröm för den ... I 50 klassen undrar jag vilken sväng som var förjävlig, så jag vet det till nästa gång :). I 70 klassen undrar jag vad som var så dåligt, Ingen annan klagade på banan och klarade den galant!



Ang dressyren, så talade jag om för ALLA som var med i tävlingen att ridhuset fick man använda som framridning innan dressyren började, det talade jag om på morgonen. Även att vi tog 40-45 minuters lunch efter hoppningen. Talade även om det efter prisutdelningen. Att du kommer till mig 10 minuter innan klassen börjar och frågar om du kan få skjuta upp din start för att du pysslat med annat... Hade det inte varit bättre då att rida fram halva den tiden om du behöver så mycket tid att rida fram inför dressyren? Ang betten och lindor med mera, ändrades det när programmen ändrades. Och du kunde ha ridit nått varv mer även fast domaren sagt Varsegod och rid, du har ändå 45 sekunder på dig att starta.



Vad spelar det för roll att Thea fick låna en annan box för dagen? Det var väl roligt att vi ändå fick dit olika försäljare? :)



Kunde du inte kommit till mig istället och tala om vad som var felet? Vi möttes istället flera gånger under tävlingen, och vi har även träffats efter.



Men det är som Pernilla säger, tråkigt att du tar så allvarligt på våra lekar. Vi har dom för att alla tycker det är kul!

2010-11-25 @ 15:36:53
URL: http://hhoppryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: