2010-11-14 ? 21:12:58

En vecka typ

Heej! Sorry för jag inte har skrivit men jag har inte hunnit de senaste dagarna :P

I Onsdags så hade jag egentligen tänkt att Thea skulle stå för jag trodde jag sluta sent, men jag slutade 12, så jag red bort till en av hagarna som var backe och klättrade upp ner några gånger. Set var lite hårt så jag tog det lungt och Thea tyckte det var skitkul. Den backen var det ända stället som det inte var snö och is. Sen så skrittade jag runt ute och sen när det blev mörkt 30 min skritt i ridhuset och 5 min trav. Thean var grymt fin :)
Sen så åkte jag med till Botkyrka och kollade på privathästhoppningen! Alla var superduktiga och Linda verkade superbra, så nästa vecka ska jag också vara med med Thean :) Nido och Cuba hoppade superfint, såklart när man har så duktiga ryttare! :)

I Torsdags så fick thean stå. Ryktade henne i ca 1,5 h :)

I Fredags så red jag markarbete i ridhuset. Jobbade med att korta upp formen och thena jobbade suuperbra. Älskar min poownie :) Superfint eftergiven och lydig. I mitten av ridpasset var hon som bäst men sen blev hon lite distraherad då två st tömkörde och en till red i ridhuset. Men sista 5 min så var hon super igen :)




Igår Lördag så hoppade jag lite på stora volten för de var skitmjukt o bra :) Hon var superpigg, så hoppade lite gymnastik, och en 5½ där avslutande oxern låg på 1m i slutet. Gryym ponny :)

Allt går ju att hoppa från båda hållen utom oxern , så jag gjorde upp en massa olika banor :) men hoppa inte så länge.

Sen drog jag till Enskede och var spöke på spökrundan. Låg typ i en buske och greppade barnen om fötterna hehe.. Fast det var fett hemskt för sminket gick nästan inte bort sen :) Men det blev iaf väldigt lyckat :)
Foto: Jasmine Öhlin

Idag så gick jag upp kl 6 för att åka till Thea innan pcd. Vi red ut i skogen och red på stigar och trava lite och så. Sen när vi kom till galoppbacken travade vi en bit och sen fatta jag galopp. När jag sedan gav efter och drev lite så sköt hon iväg som ett skott, hihi :) Min ponny är snabbast!

Sen så vare ponnycup dressyr borta mot Gustavsberg, fick en ponny som heter Trocadero, den var lite klurig men den blev tillslut jättefin på framridningen, grymt fin ponny. Men sen så blev den superseg så fort man släppte spöt, plus att den drog upp huvet. Men jag tycker jag gjorde mitt bästa, och den andra ryttaren sa att den gör så så då vare iallafall inte jag som klanta till det. Men jag slog iaf andra ryttaren med 1 poäng, rättvis poni :) Jag tycker alla i laget var grymt duktiga! Frida red guldet, Jossan kämpade på med jordens segaste och konstigaste häst (hon flåsade så det hördes i hela ridhuset, haha xd) och Ellens häst var helt galen i galoppen och skena typ, så de gick omkull på framridningen x) Men vi vann iallfall, med 27 poäng :D :D! Woho!

trocadero

Kommentarer
emmie

gud vilken söt pony! ska du sällja honom när du blir för lång?

2010-11-15 @ 18:02:32
lisa

du är ju redan för lång.. och du vilar dina händer på låren... höj och håll ihop handen så KANSKE din häst kan få ihop sin form...

2010-11-15 @ 18:16:39
Jasmine

EBBA mycket viktigt att så fort NÅGON av mina bilder publiceras på internet ska mitt namn stå med under eller på bilden. Annars så kan jag tyvärr inte tillåta dig att ha bilden.

2010-11-16 @ 23:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: