2010-05-23 ? 10:03:39

Please give me something in life to sing about

Hej! Igår så skulle ju jag varit med och anordnat chokladbollsjakt (som btw går ut på att man ska gå tipsrunda och för varje rätt får man poäng och för dom kan man köpa ingredienser till chokladbollar, godast vinner). Men sen så var det så många som skulle anordna och då hade Theres frågat mig om vi ville gå istället. Så vi gick den där tipsrundan. Vi hade pinsamt nog ett fel men vi utklassade ändå alla barnen då våra chokladbollar var dom enda ätbara :)

Sen så gick jag och Frida på promenad med Koftan och Gullan i parken. Koftan var lite småhispig då Rishi hade dampat loss inne i stallet precis när vi skulle gå, men vi stannade och betade en stund och då glömde hon bort att vara nervös :)

Gammal bild på koftan :)
Vi tog jättemånga fina bilder, dock var Koftan inte alltid så fotogenisk, men ska ta med ett usb till Frida idag så jag kan få dom.

Efter jag hade skött om Koftan så skulle vi åka hem. Jag, Li och Frida skulle dela på en cyckel. Så frida stod upp på cyckeln, jag satt på sätet och Li på pakethållaren. Frida är så proffsig så hon klarar ju att cyckla så, men jag tyckte det var asläskigt så jag satt bara och skrek och garva hela tiden och Li höll på att dö. :)
Tillslut så bytte vi så jag satt på pakethållaren och Li på saden och det var lite mindre läskigt, haha.
Iallafall så kom vi till en korsning, och så fick vi stanna för det kom en bil.
Helt plötsligt kommer en tant med en hund och sa: "Ojdå, är hade ni tur". Vi förstod inte riktigt vad hon snackade om så vi sa inget. Sedan så sa hon: "Har ni lärt er något nu då?". "Va?" svarade vi för vi fattade ingenting. Sen så började hon snacka om att man ska stanna i korsningar och hon trodde vi hade blivit nästan påkörda. Men vi förklarade att vi hade stannat i god tid och vi hade skrikit lite för vi tyckte det skulle bli läskigt att sväga sen eftersom vi var tre på cykeln. Och då höll hon värsta föredraget om hur dumma vi var som åkte tre på cykeln och sa att vi måste ha hjälmar (men frida hade hjälm, vilket hon verkade ha missat). Förlåt men jag undrar hur människan orkar bry sig.. Vi cycklade ungefär 200 meter till tunnelbanan. När vi cycklade därifrån så ropade hon något i stil med lycka till. Åhh, blir så himla arg, kärring.

Aja, idag ska vi anordna ponnycup final på Enskede, jag ska rida fram Faramir. Jag tycker vi ska ha lite titthinder för det är ju faktiskt final, men de andra i laget tycker vi ska ha jättelåga och lätta hinder för de säger att de andra lagen kanske förstör hästarna annars. Jag hopps verkligen inte att de är så dåliga för de har ju lixom tagit sig till final och då borde de nog rida ganska bra? Eller vad tror/tycker ni? Titt eller enkelt?

Jag och Faramir, även kallad Bullen.
/elfa
Kommentarer
Li

jävla tant asså -.- :O x) <3

2010-05-23 @ 21:45:14
URL: http://tvella.blogg.se/
frida

HAHA det var jättekul o skjutsa er xD fast jag blev nog döv när du skrek i mitt öra >.< haha! o vilken jobbig tant, orka lägga sig i -.- aja, x) Puss o kram <3

2010-05-23 @ 22:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: