2010-05-22 ? 00:28:46

Hoppning 21/5

Idag har det varit hoppning, jag red självklart faramir. Vi hoppade övningar på denna banan (pallar inte skriva om framhoppningen, och väljer att bara skriva om tre övningar.):

Övning 1: Kom ur höger varv, hoppa 1an, upifrån och ner. Vänd upp och hoppa stutden (3an).
Denna övning gick bra, dock hade vi lite dålig galopp ibland, men jag tycker det bara är bra just nu eftersom han varit lite för springig. Idag var det så lågt så jag red väldigt mycket på lydnad, men skulle ha kunnat ha lite mer energi.

Övning 2: Vänster varv, hoppa 2an, höger varv och vänd upp och hoppa studsen (4an). Vänster var och vänd efter a upp på kvartslinjen och rid mot sexan, men vänd sedan av och hoppa 5an på skrå. Direkt efter 5an vänder man innanför 1/2an och ut på långsidan.
Hela gick bra utom slutet. Han kom perfekt ganska nära på 5an vilket man var tvungen att göra för att klara svängen. Jag tycker jag var ganska tydlig med att vi skulle svänga snabbt men Faramir var inte riktigt med på noterna, eller så tappade han koncentrationen då vi rev hindret. Vi råkade komma lite nära 1/2an men klarade svängen. Cladde sa att jag kanske borde pröva sporrar trots att han är het, bara för lydnaden.

Övning 3: 5an direkt på samma sätt som innan, vänder den snäva svänger direkt och hoppar 6an.
Gick jättebra, var kanske lite övertydlig med vart vi skulle denna gång.

Tycker lektionen i helhet  gick bra eftersom Faramir var så lugn.

Den tråkiga nyheten är att det här var sista gången vi hade Cladde :( Känns jättesorgligt eftersom jag har hoppat för henne i ungefär 2½ år, och det är verkligen hon som har lärt mig att hoppa. Cladde är nog den bästa ridläraren jag ridit för.


Jag och faramir på någon tävling :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: