2010-06-27 ? 23:03:25

Söndag

Idag så bestämde klara och jag oss för att smörja igenom alla saker, vilket tog en bra stund eftersom grejerna var ganska så skitiga och jag och klara är väldigt nogranna. Vi kom fram till att viktoria måste vara en aning mer omtyckt än afrodite, för hennes saker var väldigt välsmorda och fina. Afrodite hade olika sidostycken, olika stigbyglar och plattor och dessutom så verkade hennes saker inte ha blivit smorda på ett tag. Jag tror nästan att jag ska låta afrot gå med mitt träns i sommar. Det har ju engelsk nosgrimma med aschen också och jag tycker det är bättre än remont. Men annars kan ju vi bara byta.

Sedan så bytte vi ut alla stolpar på staketet som blivit fel, vi hade råkat få 17 paket 105 stolpar vilket var alderles för lågt, bara 2 paket 150 stolpar. Så nu är hela staketet rätt.

Sen så tog vi ut hästarna och gick och bada med dom. Viktoria var jättenära på att rulla sig i tången, vilket inte hade varit så kul att borsta av sen. Tidigare var hon rädd för tången men nu älskar hon den, hon vill äta den.. Båda hästerna var lite tittiga när vi gick ut på udden, speciellt när det kom en galen unge springandes och skrikandes, inte ok.

Vi städade också ut sadelkammaren och gjorde iordning allt jättefint. :)


Afrodite och Viktoria
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: