2010-12-30 ? 20:09:43

30 december

Hej!
Idag var jag hos theeea :)
Fixa med henne lite och sen så red jag en halvtimme på stora volten (skritt på lång tygel) och en halvtimme i ridhuset (markarbete). Det gick inte så jättebra idag, hon var lite spänd och så, typ sista 5 min gick hon ok. Men, men, det kan inte gå bra jämt :) Om jag hade haft lite mer tid så kanske jag kunde ha jobbat igenom henne ordentligt och kanske ridit mer sidförande och övergångar så hon skulle jobba mer under sig. Men men, man har ju en buss att passa :)
.
Mötte förresten en som har kommenterat på min blogg. Jag gick rakt fram till henne och tyckte hon skulle säga dom sakerna hon skrivit på min och sin blogg öga mot öga. Det vågade hon förstås inte. Pinsamt. Hon som säger att hon är 100% säker på att hon har rätt vågar inte ens stå för det irl, och hon är ändå 40 år. Aja, har iaf skrivit min pappas nummer på mitt skåp, så får vi se om hon vågar ringa och tycka något där. Eller om hon fortsätter gömma sig bakom sin dator.
vackrast <3
.
Det kommer nog ett inlägg sen där jag sammanfattar året som varit, se fram emot det! :)
Kommentarer
Rebecca

Vilket jävla liv det är om dina täcken, ditt foder osv. Stå på dig, din häst & ingenannans du vet vad som är bäst osv. Men sen kan jag rekomendera att byta foder över vintern, det gör jag så det icke fryser! Aktiv Musli (finns på granngården) dem får precis allt dem behöver i det :) Står också i ett kallt stall med Bombay, han får musli. Han har dessutom 3 täcken på sig, vissa hästar fryser mera vissa hästar fryser mindre så är det bara :) man känner sina hästar bäst & speciellt när du fått rek. av gamla ägaren till Thea.

Att folk alltid ska lägga sig i andras ägodelar ( syftar då på hästarna ) har hört mycket skit snack om Bombay också när jag stod på Pärlviken, att han är för smal osv. Skit i allt dem säger ta det bara med en nypa salt istället! Men dem har inte ett skit med att göra om du har 3 eller 2 eller 1 täcke på din häst, faktiskt så är det bara! :) & vadå förstöra ryggen, vadå för tungt? beror ju på vilka slags täcken du har och hur mycket gram de är i täckena!

Kram Rebecca

2010-12-30 @ 23:04:46
Joppe

Rebecca! Strålande inlägg och jag hoppas att detta trams slutar med denna oberoende kommentar. Den kverulerande skall nu förgifta luften på Södertörns. VARNING!!!

2010-12-31 @ 09:16:48
URL: http://misselfa.blogg.se/
Tess

sv: Aha visste inte om det, börjar ju nästa år och detta kom ju som en fråga som jag går runt och halvtänker på. Men då vet jag det, skiter i strömsholm!

2011-01-02 @ 01:37:33
URL: http://ponnynmarks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: