2010-12-20 ? 22:41:36

Schema hit schema dit

Hejs!
Gud va sur jag är, det känns som alla redan har slutat skolan, och här sitter jag mobbad och ska till skolan imorgon. Aja, imorgon har vi iaf bara en lektion, fysiklabb och det är najs :)
Strikt schema imorgon alltså:
- Först till Thea (fett najs innan skolan ^^)
- Sen skola, fysik och skolavslutning.
- Sen ridning på Enskede (det blev ingen dressyrtävling för dressyrspecialen..) 
- Och tillsist filmkväll med Olivia, Olivia och Anna! :D Fast jag tänker tvinga dom att se på House <3


Idag var jag iväg till thea lite snabbt, släppte henne i ridhuset i ca 20 min, och gjorde lite olika övningar. Typ att hon skulle följa efter mig, lösgaloppera och trava över en bom :) Hon var superglad och bockade jättemycket!

Hade tänkt att lägga upp ett schema för nu när jag håller på att sätta igång henne, så här kommer det (kommer förmodligen inte följa det men aja.. lite riktlinjer för min ridning iaf).

Veckoschema:
Tisdag 21/12: Skritta ut i 25 min och 15 min trav på stora volten (snö).
Onsdag 22/12: LOOV! Rida ut skritt och trav i skogen i ca 45 min (10-15 min trav)
Torsdag 23/12: Lätt dressyr i snön på stora volten, 20 min skritt, 20 min trav.
Fredag 24/12: Julafton! Dressyrjobb i ridhuset, 25 min skritt, 25 min trav.
Lördag 25/12: Stora volten, 20 min skritt, 20 min trav och 5-10 min galopp.
Söndag 26/12: Bommar i ridhuset, 15 min skritt, 10 min trav och 15 min galopp.
Måndag 27/12: Ev. clear round bommar på stora volten, annars 10-30 min skritt.
Tisdag 28/12: Om inte vila igår: Vila. Annars: Tömkörning ca 50 min.
Onsdag 29/12: Uteritt ca 50 min med galoppintervaller.

Vad tycks? Går jag för fort fram? Eller kan jag sätta igång henne snabbare? Har ni några roliga övningar jag kan göra? Tips mottages med glädje!



Fan vad jag ska jobba med hesti så hon blir såhär fin alltid :) ^

Kommentarer
Alexandra Johansson

Låter som ett ganska bra schema, ju försiktigare du är desto säkrare på att hon inte blir skadad är du. Man brukar säga: lika lång tid som hon vilat tar det att rida igång! :) Hon ser super fin ut på bilderna!

Kram

2010-12-23 @ 21:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: